drs. L.J. (Linda) van der Veer

In 1990 ben ik aan de Rijksuniversiteit Utrecht afgestudeerd in de Medische Biologie. Vervolgens ben ik het fundamenteel wetenschappelijk onderzoek in gegaan. Na twee jaar hard werken en helaas weinig resultaat ben ik overgestapt naar het bedrijfsleven, de farmaceutische industrie. Hier had ik het gevoel dat ik echt waarde kon toevoegen. Na eerst buitendienstervaring te hebben opgedaan, heb ik diverse opleidingen gevolgd (waaronder NIMA-A en –B). Toen ontdekte ik dat mijn passie en drive binnen marketing en strategie zijn gelegen en heb ik de kans gekregen om me hierin verder te ontwikkelen.

 

In de afgelopen 24 jaar heb ik me voornamelijk beziggehouden met strategische en tactische marketing en heb ik verschillende nieuwe geneesmiddelen succesvol op de markt gebracht. Hierbij heb ik in de praktijk een aantal belangrijke lessen geleerd. Mijn top 3 van kritische succesfactoren:

Wees oprecht geïnteresseerd in de klant

Maak een goed business plan. Om succesvol te kunnen zijn moet het fundament van dit business plan gebaseerd zijn op klantinzichten. Door in kaart te brengen hoe de ‘customer journey’ van de belangrijkste stakeholders eruit ziet, wat daarin de hiaten en behoeften van hen zijn en hoe daarop in te spelen, kan je als bedrijf daadwerkelijk waarde toevoegen. En daarmee onderscheiden van de concurrent.

Focus en excelleer in de uitvoering

Maak keuzes. Beter om 2 dingen echt goed te doen dan 6 dingen half. De juiste keuzes maken kan echter lastig zijn. Belangrijk om hiervoor een goede analyse te maken. En vervolgens te excelleren in de uitvoering.

Meten is weten en stuur tijdig bij

Breng de belangrijkste key performance indicators van de business (die je kan beïnvloeden) in kaart en meet dit op een regelmatige basis. Zo kan snel worden bijgestuurd als resultaten achterblijven.

 

Begin 2016 heb ik mijn bedrijf All About HealthCare (interim management en consultancy) opgericht om mijn kennis en ervaring breder te kunnen inzetten. Hierbij beperk ik me niet alleen tot health care. De bovengenoemde top 3 is namelijk op alle branches van toepassing.

Mijn kernkwaliteiten betreffen vooral: ontwikkeling van een business plan, het doorlichten en aanpassen van de huidige bedrijfsstrategie, interim management, opzetten van een dashboard, ontwikkeling van een projectplan en project management. Hierbij hanteer ik een praktische en resultaatgerichte aanpak.

Meer over drs. L.J. (Linda) van der Veer

Functie:
interim management
Telefoon:
+31(0)6 38294226
E-mail:
.(JavaScript must be enabled to view this email address)